Friday, July 29, 2011

CHADES CHALLENGE LV: COWBOYS & ALIENS


Today's sketch was co-drawn by the amazing Emma Coats. She started the sketch with the bucking horse, and I added the vermin.

If you have any Cowboys and Aliens designs, let me know and I'll post them below! As always, everyone is invited to participate. If you don't have anything this week, you're welcome to contribute to our next Character Design Challenge on August 12th. The subject will be:


10 comments:

Zain said...

Haha...nice collaboration. I'm hoping to see the movie today or tomm...hope its good. Anyways, keep up the great blog. I made a design for this one.
http://zainsanimation.blogspot.com/2011/07/chades-challege-lv.html

Boris M. said...

Awesome collab!!
I did one of my own a couple days ago over on my blog. Although it was for another sketch group. http://borismaras.blogspot.com/

Britni Brault said...

I sent you an email but I don't know if it worked. I have a Cowboys & Aliens post for you at BritniBrault.Blogspot.com

Austin said...

Like It! Collabs are always fun! Here's my design, kinda weak in bits though.

http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lp4rarzlnl1qkpagno1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1312088811&Signature=Gdw%2BsQB725fJpmePCNylcfIxUuM%3D

this is an extremely weird url, but yeah.

Munchanka said...

Zain- thanks for contributing, man! Looks like Greedo's back and this time he's shooting first!

Boris- awesome work, man! I love your blog, very expressive!

Britni- haha, sweet. At least now we know who poisoned the water hole.

Austin- first of all, great name. Secondly, nice reveal on those panels. It's a real nail-biter!

froggie said...

what a GREAT topic! here's my lil doodle...you can grab it here, austin! :-)

http://greenfrographics.com/EXTRABONANZA.jpg

Tim Luecke said...

Hey Austin,

Hope I'm not too late to join the party (didn't see the challenge until Friday...gah!), but I just couldn't pass up this challenge. You can grab my image here:

http://3.bp.blogspot.com/-mI67cuQvgpA/TjaUvIGDgTI/AAAAAAAAAEM/_-GrfY5Cbok/s1600/Cowboys%2526Aliens_Poster%2528small%2529.jpg

Thanks for being awesome!

Austin Madison said...

Colleen- cute/awesome! I love how simple yet cool the little guy is.

Tim- I love how there's a sea of aliens beneath Woody then one more giant alien in the background to really nail the point home. Glad you submitted!

Riley MacGregor said...

Howdy pilgrim - I reckon' ah have me a hankerin' tuh enter thet thar chay-deez hoedown, if ah may- sos here's muh drawrin', hopes y'all like it
http://www.flickr.com/photos/38253026@N00/6029091387/

ah'm pow'ful sorry bout the tardiness - sorta like the cavalry arrivin' after the battle is over -

Austin Madison said...

Thanks for contributing, Riley. Great sketch! I'll add it to this week's chades post so everyone gets a chance to see Olivia in all her WILDErness. :)